Formation Business Continuity Management

Code formation

pcbc

Durée

35 heures (généralement 5 jours pauses comprises)

Pré requis

Candidates should ideally have 1-2 years experience in business continuity management. An awareness of ISO 22301:2012 the business continuity Standard would be beneficial. The course will primarily benefit those already involved in the areas of business continuity management including business mangers responsible for operational functions.

Aperçu

La description:

Il s’agit d’un cours de «praticien» qui s’appuie fortement sur des exercices pratiques destinés à renforcer les concepts enseignés et à renforcer la confiance des délégués dans la mise en œuvre de la gestion de la continuité des activités. Le cours est également conçu pour encourager le débat et le partage des connaissances et des expériences entre étudiants.
Les délégués profiteront des expériences pratiques et étendues de nos formateurs qui pratiquent la gestion de la continuité des activités et des spécialistes ISO 22301: 2012.

Les délégués apprendront comment:

  • Expliquer le besoin de gestion de la continuité des opérations dans toutes les organisations
  • Définir le cycle de vie de la continuité d'activité
  • Gestion du programme de continuité des opérations
  • Comprendre suffisamment son organisation pour identifier les zones d'impact critiques
  • Déterminer la stratégie de continuité d'activité de leur organisation
  • Établir une réponse à la continuité des activités
  • Exercer, maintenir et réviser les plans
  • Intégrer la continuité des activités dans une organisation
  • Définir les termes et définitions appropriés à la continuité des activités

À la fin du cours, les délégués auront une compréhension détaillée de toutes les composantes clés de la gestion de la continuité des activités et seront en mesure de reprendre leurs travaux, contribuant de manière significative au processus de gestion de la continuité des activités.

Machine Translated

Plan du cours

1. Introduction to Business Continuity Management

This section of the module provides a basic introduction to the discipline of business continuity management, describes how it should fit in with the overall strategy of a business, provides a brief overview of risk management.

1.1 The need for Business Continuity Management
1.2 The context of Business Continuity Management in the business
1.3 Leadership and senior management commitment to Business Continuity
1.4 Review of Risk Management Fundamentals
1.5 The Business Continuity Institute’s Lifecycle

2. BC Policy and Programme Management

This section of the module describes both the initial stages and the requirements for the ongoing management of the business continuity management programme.

2.1 Initial activities
2.2 Implementing the BC Programme
2.3 Supply Chain Continuity
2.4 Documentation

3. Understanding the Organisation (Analysis) – 10 hours

This section of the module describes how the business continuity manager sets about understanding the organisation and initiates the overall business continuity management programme.

3.1 Identification of Business–Critical Areas
3.2 Terminology
3.3 Business Impact Analysis
3.4 Continuity Requirements Analysis
3.5 Threat and Vulnerability Assessments
3.6 Horizon Scanning
3.7 Risk Assessment
3.8 Evaluation of Options
3.9 Business Cases and Programme Sign-Off

4. Determining the Business Continuity strategy (Design)

This section of the module describes how the organisation develops an overall business continuity strategy.

4.1 Strategic Options
4.2 People
4.3 Premises
4.4 Processes and Procedures
4.5 Technology
4.6 Information
4.7 Supply Chain
4.8 Stakeholders
4.9 Civil Emergencies

5. Business Continuity Response (Implementation) – 6 hours

This section of the module describes how the organisation develops and implements the Business Continuity response.

5.1 Overall Incident Response Structure
5.2 Types of Plan
5.3 Incident Management Plans
5.4 Business Continuity Plans
5.5 Disaster Recovery Plans
5.6 Business Resumption Plans

6. Exercising, maintenance and review (Validation) – 4 hours

This section of the module describes the overall Business Continuity exercising, maintenance and review programme.

6.1 Exercising and Testing of Plans
6.2 Maintenance of Plans
6.3 Review of Plans

7. Embedding Business Continuity Awareness in the Organisation – 3 hours

This section of the module describes how Business Continuity awareness should be embedded into the organisation

7.1 Overall Awareness
7.2 Skills Training

8. Annexes

This section of the module describes the overall Business Continuity Management programme

8.1 Glossary of Terms and Definitions
8.2 References

Nos Clients témoignent

★★★★★
★★★★★

Catégories Similaires

Cours Similaires

Réduction spéciale

Newsletter offres spéciales

Nous respectons le caractère privé de votre adresse mail. Nous ne divulguerons ni ne vendrons votre adresse email à quiconque
Vous pouvez toujours modifier vos préférences ou vous désinscrire complètement.

Nos clients

is growing fast!

We are looking for a good mixture of IT and soft skills in France!

As a NobleProg Trainer you will be responsible for:

  • delivering training and consultancy Worldwide
  • preparing training materials
  • creating new courses outlines
  • delivering consultancy
  • quality management

At the moment we are focusing on the following areas:

  • Statistic, Forecasting, Big Data Analysis, Data Mining, Evolution Alogrithm, Natural Language Processing, Machine Learning (recommender system, neural networks .etc...)
  • SOA, BPM, BPMN
  • Hibernate/Spring, Scala, Spark, jBPM, Drools
  • R, Python
  • Mobile Development (iOS, Android)
  • LAMP, Drupal, Mediawiki, Symfony, MEAN, jQuery
  • You need to have patience and ability to explain to non-technical people

To apply, please create your trainer-profile by going to the link below:

Apply now!

This site in other countries/regions