Plan du cours
Introduction to Industrial Virtual Environments
- Applications in manufacturing, energy, and operations
- Overview of Unity, Blender, and Visual Studio roles
- Examples of simulation and training use cases
3D Modeling with Blender
- Basics of Blender interface and workflows
- Modeling industrial equipment and layouts
- Optimizing assets for real-time rendering
Visualization with Unity
- Setting up Unity projects for industrial environments
- Importing and configuring Blender models
- Applying materials, lighting, and animations
Programming Integration with Visual Studio
- Configuring Unity with Visual Studio
- C# programming basics for system logic
- Connecting to external data sources and control systems
Building Interactive Industrial Simulations
- Creating user interfaces and interactive controls
- Simulating machine operations and workflows
- Hands-on lab: building a functional simulation
Integration with Control Systems
- Industrial protocols and system connectivity
- Data exchange and monitoring
- Hands-on lab: linking Unity environment with external system data
Advanced Applications and Optimization
- Performance tuning for industrial-scale environments
- Extending simulations with physics and automation
- Case studies: training and digital twin applications
Summary and Next Steps
Pré requis
- Basic knowledge of programming
- Familiarity with 3D modeling concepts
- Understanding of industrial systems or processes
Audience
- Industrial engineers
- Automation specialists
- Simulation and visualization developers
Nos clients témoignent (5)
Le formateur était très compétent et très utile.
Thilini Alwis - Te Manawa Taki Trauma System
Formation - Visual Studio 2022 IDE
Traduction automatique
Apprendre sur le logiciel
Peter - Coleg Cambria
Formation - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Traduction automatique
J'ai aimé avoir eu la chance de m'exercer.
carmen mocanu - Nanotec Electronic Bulgaria EOOD
Formation - Unit Testing with C#
Traduction automatique
des exemples pratiques et la résolution de problèmes réels (lors de la création de projets réels, de jeux, etc.), c'est-à-dire les bonnes pratiques et la manière dont se déroule le travail dans le cadre d'un projet réel
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Formation - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Traduction automatique
J'ai aimé le fait que toutes les questions que nous avions préparées à l'avance aient été répondues ; le défi de 90 minutes pour créer un petit jeu à la fin était également très amusant !
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Formation - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Traduction automatique